Bakan Uraloğlu, İstanbul-Ankara Muhteşem Hızlı Treninin tarihini verdi
Kanal7 Ankara Temsilcisi ve Haber7 Yazarı Mehmet Acet, bu hafta Başşehir Kulisi’nde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nu ağırladı.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarından satırbaşları:
Dünya kamuoyunda sanki bu meselenin dönüm noktası 7 Ekimmiş gibi bir algı oluşturulmaya çalışılıyor. Hamas yüzünden başladığına dair bir algı var ve bu kesinlikle yanlış. Filistinli kardeşlerimiz yıllardır hapiste.
GELİŞTİRME YOLU PROJESİ
“Tek kuşak, tek yol” yaklaşımıyla Türkiye ile koridor çok değerli bir yerde. Değerli bir coğrafyadayız. Nitekim dünyada ticaret hacmi o kadar artıyor ki nereye ve hangi oranlarda taşınacağını konuşmak daha gerçekçi olur. Bu koridorlarda daha fazla yer almak için ne yapabiliriz? Kalkınma Yolu projesine geliyoruz. Londra’ya trenle gitme imkanımız olacak.
Ayrıca Merkez Koridor’dan Pekin’e kadar gidebileceğiz. Bu koridorların Türkiye’den geçmesi önemli. Döviz girişi ve istihdam olacak. Görüşmeler bitmek üzere, bu ay bakanlar düzeyinde bir toplantımız olacak. Daha sonra liderlik düzeyinde bir toplantı yapılacak. Filistin gündemi tüm dünyayı etkilediği için programlarımızı buna göre yürütüyoruz.
Irak’ın kuzey kısımlarını aldığınızda biraz daha dağlıktır ancak diğer taraflarda herhangi bir zorluk yoktur. 2030’da tamamlanacak bir proje gibi görünüyor. Biz de komşularımıza şunu söylüyoruz: “Biz dört ülke olarak aynı fikirdeyiz ama siz de katılabilirsiniz.”
ZENGEZUR KORİDOR
Şu anda Bakü-Tiflis-Kars üzerinden yol var. Orada da alternatif bir koridor olacak. Azerbaycan’dan direkt gelip, Ermenistan ve Nahçıvan sınırlarından geçerek Kars’a ulaşan bir koridordur. Bu koridora bağlananlar dünyaya bağlanacak. Aklı başında olan herkes buraya dahil olmak ister. Bazen siyasi ve kamusal baskıların önüne geçebiliyor, yani Ermenistan için.
DEMİRYOLU HATLARI
AK Parti hükümetlerimiz döneminde güzel işler yaptık. Vatandaşlarımızın güvenini kazandık. İlk etapta Türkiye’nin otoyol ihtiyacını karşıladık. Tabii ki hala ihtiyaç var. Ancak demiryolları tarafında güzel çalışmalar yaparak kilometre sayısını 14 bin kilometreye çıkardık. 2 bin 250 kilometre yeni sınır yaptık. Gelecek projeksiyonunda 2028 yılına kadar neler yapabileceğimizi tasarladık. Sıfır emisyon noktasında demiryolu taşımacılığı çok daha önemli. Demiryolları konusunda daha fazlasını yapmalıyız.
İSTANBUL-ANKARA SÜPER HIZLI TREN PROJESİ
2028’e doğru ne olacak? Ankara İzmir Yüksek Hızlı Treninin açılışını göreceğiz. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Hızlı Treninin açılışını göreceğiz. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Trenini başlatmış olacağız. 12 ilimiz YHT’den yararlanabiliyor. Ankara’dan İstanbul’a Süper Hızlı Tren ile 80 dakikada ulaşabilirsiniz.
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ DEMİRYOLU PROJESİ
İstanbul’un yükünü alan raylı sistem Marmaray, 1 milyardan fazla yolcu taşıdı. Bu haliyle bile yeterli değil. Gebze’den başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü geçerek İstanbul Havalimanı üzerinden Çatalca’ya giden bir rota olacak. 2028 yılına kadar tamamlanacak.
ŞEHİR İÇİ RAYLI SİSTEMLER
Kocaeli Kuzey hafif raylı sistem hattı, Bursa-Üniversite Görükle uzatma hattı, Sakarya-Adapazarı Serdivan raylı sistem hattı, Samsun raylı sistem sınırları için araç alımları var.
İSTANBUL’DA RAYLI SİSTEM
Bakanlıkça 130 kilometrelik metro hattı yapıldı. İstanbul’da yakın zamanda İBB yönetimi tarafından hizmete açılan bir metro yok.
KÖPRÜ ÜCRETLERİ
Osmangazi Köprüsü’nü ilk açtığımızda geçiş ücreti 20 litre akaryakıttı, şimdi geçiş ücreti 4-5 litre akaryakıta tekabül ediyor. 2 yıldır herhangi bir artış yapmadık.